lauantai 2. huhtikuuta 2016

Työpajassa kehittämässä pedagogiikkaa!

Joukko innokkaita opettajia kehitti uusia tuulia opetukseen Mercurian erityisopettajan Marisa Köngaksen ohjauksessa. Äidinkielen opettajat tekivät ydinainesanalyysia opetuksen eriyttämiseen. Matematiikkaan, fysiikkaan ja kemiaan työstettiin uutta oppimisen polkumallia, rästipaja Majakassa on omat nettisivut ja pian hakuun tulevaan psykiatrisen hoidon erikoisammattitutkintoon saatiin mm.  ilmiöoppimiseen perustuvia pedagogisia ideoita.  

 Kuvassa vas. äidinkielen opettajat Hanna Kallioniemi-Leino ja Soili Melkas-Seppälä, fysiikan, kemian ja matematiikan opettaja Jari Siltanen, äidinkielen opettaja Petri Laaksonen, Majakan opettaja Juha Loukola, ohjaajamme Marisa Köngäs sekä sosiaali- ja terveysalan opettaja Sari Siipola. Mukana oli aamupäivällä myös liiketalouden opettaja Seija Tuomola, joka sai taskuunsa pari helmeä opetuksen eriyttämiseen!
Tästä se kehittäminen lähtee! Visio olla pitää, niin kuin ennen vanhaan talon piirustukset tulitikkuaskissa. Siitä se ajatus saa perustukset, rakenteet ja katon pään päälle. Sen suojassa idea roihuaa ja syttyy jatkuvan kehittämisen liekki! Joskus kokeilut palavat, mutta sitten ei muuta kuin pökköä pesään ja uutta ideaa kehiin!


Niin mikä tämä piirros sitten onkaan? Siitä syntyy äidinkielen verkko-oppimisen kurssit!
Tästä ja muista ideoista sekä Seijan helmistä  tarkemmin opettajien PG-baarissa 19.4. klo 14-16.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti