- oppijalähtöisyys
- oppimisen tehostaminen
- palveluiden toteuttaminen
- työpaikalla tapahtuva oppiminen
- opiskelijoiden ohjaus ja erityisopetus
- ammattiylpeys
Rehtorimme Anne Bragge kertoi päivän aluksi uudesta ammatillisen koulutuksen lakiluonnoksesta (linkki luonnokseen blogin välilehdellä Oph:n ohjeet). Sen jälkeen keskustelimme pedagogisista tavoitteista ja suurimmasta asiasta eli siitä, miten tulemme rakenteellisesti koulutuksia toteuttamaan. Käytännössä, minkälaisen koulutustarjottimen tulemme eri aloille rakentamaan. Kävimme myös läpi vuonna 2017 alkavia koulutuksia.
Päivän aikana liiketalouden opettajat pohtivat mm. käytännön toimia rästien vähentämiseksi ja opintojen etenemisen seuraamiseksi. Hotelli-, ravintola- ja cateringalalla lähdettiin miettimään tiimioppimista, jota nyt kokeillaan uutena hiusalalla. Datanomi-opiskelijat alkavat pitämään digipajoja aikuisopiskelijoille ja johtamisen opettajat teematarjottimen rakentamista esim. kolmeksi vuodeksi eteenpäin.
Puhdistuspalvelualan opettajat lähtivät miettimään tarjotinmallia siten, että se käy kaikkiin rahoitusmuotoihin (työvoima, oppisopimus, vos).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti